Problemen met ADSL internet bij je alles in 1 pakket? Lees hier de oplossingen

Problemen zijn onvermijdelijk in ieders leven. Breedbandverbinding heeft vaak te maken met problemen die je soms heet onder de kraag maken. Het is niet altijd mogelijk om een technicus in te huren om de problemen op te lossen. U kunt enkele eenvoudige tips volgen om gewone problemen in uw eentje op te lossen.

Geen verbinding kunnen maken met het internet?

Zorg dan voor uw breedband gebruikersnaam en wachtwoord. Onthoud altijd dat Gebruikersnaam en Wachtwoord hoofdlettergevoelig zijn. Controleer of je de juiste inloggegevens hebt ingevoerd.

Check de LED lampjes op je modem

Controleer of uw LED’s in uw modem goed knipperen. Dit wordt genoemd als sync-lampje. In sommige ADSL-verbindingen zullen er slechts twee LED’s zijn, namelijk power en ADSL (Link). Controleer of beide LED’s knipperen. Knipperende LED’s geven aan dat uw hardware goed werkt. Als een van de LED’s niet knippert, kunt u uw modem in één keer herstarten. Als uw LED’s nog steeds niet knipperen, moet u contact opnemen met uw klantendienst, want het probleem kan zich voordoen bij uw hardware of bij de serviceproviders zelf. Zorg voor de plaatsing van uw microfilters. U kunt de microfilters omzeilen en uw hardware direct aansluiten op uw hoofdapparaat. Dit is om er zeker van te zijn dat er geen fouten in de microfilters zitten.

Gebeurt dit vaker?

Veel mensen hebben te maken met een frequente onderbreking van hun breedbandverbinding. Er kunnen vele oorzaken voor dit probleem zijn. De volgende enkele oorzaken kunnen de oorzaak zijn van dergelijke onderbrekingen.

Kapotte kabel

Het is niet altijd aan te raden om telefoonverlengingskabels te gebruiken. Als er geen andere mogelijkheid is, zorg er dan voor dat deze vrij is van beschadigingen. Een defecte verlengkabel zal uw dienst altijd onderbreken.

Verkeerde microfilters zorgen voor slecht internet

Dit kan mogelijk een van de mogelijke problemen voor uw onderbreking zijn. Het is altijd aan te raden om uw microfilters direct in het hoofdcontactdoosje van uw telefoon aan te sluiten. Het is verplicht om een microfilter te hebben voor elke gebruikte telefoonaansluiting die u heeft.

Kapotte microfilters kunnen een risico vormen

Een defect of versleten microfilter kan uw breedbanddienst onderbreken. Het is dus aan te raden om de microfilter met een regelmatig tijdsinterval te vervangen.

Defecte kabels zorgen voor een haperende verbinding

Zorg voor een goede bekabeling voor de breedbandverbinding. Een gecorrodeerde of verknoeide bedrading kan vaak onderbreken. Waarschuw uw internetprovider op gezette tijden over het probleem, omdat het kan verergeren als er geen toezicht is.

Kortsluiting

Elektrische storingen kunnen ook een reden zijn voor frequente onderbrekingen. Houd de gewone huisraad, zoals een draadloze telefoon, magnetron, enz. uit de buurt van uw modem.